• andrea

Edinburgh, den 2.

Druhý den jsme vylezly z postele (přesněji slezly z palandy) ve stejný čas jako ten první, tedy v 6, ale určitě už ne tak akčně a nadšeně. Všeobecně byl tento den takový línější, ale to nám díky kilometrům v nohách z toho předešlého ani moc nevadilo. I tak jsme ušly 14 km, což vlastně není vůbec špatný. Všem, kteří nečetli předchozí článek z prvního dne, doporučuju přečíst nejprve ten. :)

6:00 budík

Určitě z nás našich 28 spolubydlících muselo mít radost.

6:30

Snídáme a pijeme čaj v hostelové kuchyňce.

7:30

Sedíme na lavičce v Princes Street Gardens (což je park v centru) a užíváme si pocit, že právě my můžeme sedět a pozorovat hrad, zatímco místní, procházející kolem nás, pospíchají do práce.

9:00

V tento čas jsme byly zpátky v hostelu a neochotně si balily své věci. Kvůli večernímu odjezdu (a tím nezaplacené další noci) jsme musely hostel opustit do 10 hodin dopoledne. Byla to pro nás tak trošku nevýhoda - celý den jsme tahaly své věci (naštěstí jen batohy) a ztratily jsme tím „takovou tu základnu“.

9:30

Nemohly jsme odolat kavárně nacházející se hned za rohem od hostelu... A tak jsme si právě v tuto chvíli vychutnávaly skvělou francouzskou snídani. Díky teplu (myslím tím „teplu“) a obloze bez mráčků jsme si mohly sednou ke stolku na ulici - to jen a jen přispělo k už tak dokonalému momentu!

10:00

Všude možně po centru Edinburghu se nachází obchody a muzea s tématikou Harryho Pottera. V jednom takovém obchůdku jsme se v tuto dobu taky nacházely a já byla v ráji!

11:00

Po další procházce edinburghskými uličkami jsme se ocitly v Národním muzeu (National Museum of Scotland v Chambers Street). Marta věděla, že tam jsou záchody zadarmo, tak jsme tam zašly.

Další skvělá fotka jak stvořená pro publikování...

Po chvilce jsme zjistily, že zadarmo nejsou jenom záchody, ale taky vstup!!! Což bylo naprosto úžasný!

Bylo tam snad úplně všechno!

11:45

Marta taky věděla, že se v muzeu dá jít i na střechu. Bohužel ale nevěděla kudy, a tak jsme vstup na ní docela dlouho hledaly. Ale nakonec našly. Stačí tomu dát jen chvilku a celé to projít. No a tak se stalo, že jsme si dávaly oběd na střeše Národního muzea s Ú-Ž-A-S-N-Ý-M výhledem na město!

13:30

Po další procházce městem...

...a nákupu dalšího jídla jsme už ležely v trávě na našem oblíbeném Calton Hill. No a tady začíná ta líná část dne. S knížkou, výhledem, ledovou kávou, jídlem a všemi ostatními věcmi (které posloužily jako polštář) jsme v trávě strávily celý zbytek odpoledne. Byla to naprostá pohodička. Jediné, co jsme tak trošku nedomyslely (a co by nás stejně nikdy ani nenapadlo) bylo, že se nám povedlo se za těch pár hodin spálit. Takže jsme pak obě odcházely s úplně rudým obličejem! Kdo by to byl řekl, že se spálím zrovna ve Skotsku? 😄

19:00

Sedíme v autobusu (v druhém patře vepředu - jupí!) směr Aberdeen. Čeká nás víc jak 3 hodinová cesta, kterou si ale moc užívám a kochám se skotskou krajinou.

22:30

Jsme v Aberdeenu. Ale o tom už jiný článek... :)